سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهران ابزار

ما آموخته ایم که از ابزارهای خاصی برای تعمیر یا جایگزینی ابزارها و اشیاء مختلف استفاده کنیم تا همه چیز به درستی و به راحتی انجام شود. انبردست ریون نیز ابزارهایی است که کاربردهای زیادی دارد و می توان از آنها در مکان های مختلف استفاده کرد. در این پست نوع دیگری از انبردست که انبردست کلاغ است را ارائه و معرفی می کنیم.

بهترین مارک انبر کلاغی در بازار ایران

انبر کلاغی چیست؟

آبنر کلاگی نوعی انبردست است که از دو زبان تشکیل شده است.

انبردست ریون مجهز به پین ??های کشویی و قابل تنظیم است که یکی از آنها خمیده و دیگری صاف است.

مکانیزم آن به گونه ای طراحی شده است که زبان یا فک موازی یکدیگر باشند.

برخلاف سایر انبردستها ، یکی از سنجاق ها می تواند در امتداد دسته یا سوراخ نسبت به دیگری حرکت کرده و با دسته زاویه ای بین 45 تا 60 درجه ایجاد کند و مجموعه ای از اندازه های مختلف برای سوراخ یا برش یکسان ایجاد کند. بستن انبردست

این ابزار برای تعمیر اجسام بزرگتر مانند لوله های بزرگ و باز و بسته شدن پیچ ها و نگه داشتن ، سفت کردن ابزارها و اشیایی که از نظر اندازه بزرگتر هستند یا دارای اشکال غیر معمول هستند استفاده می شود.

مزیت دیگر پای کلاغ این است که می توان آن را در زوایای بزرگتر تنظیم کرد.

نام دیگر انبردست کلاغ ، انبردست سرکج یا انبردست با شیار مشترک است.

برخی از انواع جدیدتر با تکنولوژی و عملکرد بهتر طراحی شده اند.

برای استفاده از این نوع انبردست زاغ ، کافی است فک بالا و زبان را با قطعه بگیرید و فک پایین را با فشار یک دکمه ببندید و تنظیم بسیار ساده است و از نظر عملکرد از کیفیت بالایی برخوردار است. به

هنگام کار با پای کلاغ به نکات ایمنی زیر توجه کنید

حتماً برای کارهای الکترونیکی و برقی از انبردست عایق استفاده کنید

اگر زبان و فک انبردست حتی با انبردست صاف و جویدنی باشد ، ممکن است به خوبی کار نکند.

انبر کلاغ چیست و چه کاربردی دارد؟

سعی کنید از انواع انبردست در محل خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، به جای سیم پیچ از انبردست استفاده نکنید و به جای آن از انواع دیگر استفاده کنید

هنگام خرید هرنوع انبردست مخصوصاً پای کلاغ ، نوع با کیفیت و استاندارد خریداری کنید و بدنه آن باید آیرودینامیک باشد.

هنگام استفاده از نوعی انبردست ، مچ خود را صاف نگه دارید و آن را خم نکنید تا به دستان خود آسیب نرسانید.

قبل از استفاده از پنس و پای کلاغ ، حتماً آن را به دقت بررسی کنید تا شکاف در فک یا زبان ایجاد شود. زیرا استفاده از این نوع انبردست می تواند بسیار خطرناک باشد.

انبردست چه کار می کند؟

انبردست از دو اهرم و یک محور اتصال تشکیل شده است. این ابزار به اشکال مختلف در بازار موجود است و در کارهایی مانند لوازم الکترونیکی ، لوله کشی ، سیم کشی و غیره استفاده می شود.

تاریخچه منشاء انبردست

انبردست سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و تاریخ مشخصی تعیین نشده است. گفته می شود انبردست چوبی و برنزی 3000 سال پیش در یونان باستان کشف شده است. اولین تصاویر موجود از انبردست در نقاشی های آهنگر Hephaestus ، خدای فن آوری و صنعت یونان یافت می شود.

 
انبرها به چه کاری می آیند؟

انبردست متشکل از دو اهرم و یک محور اتصال می باشد. این ابزار به اشکال مختلفی در بازار عرضه می شود و در کارهایی چون صنعت الکترونیک، لوله کشی،سیم کشی و... مورد استفاده قرار می گیرد.انبردست شامل مجموعه وسیعی از انواع ابزار به منظور انجام کارهایی از لخت ‌کردن و بریدن انواع سیم برق تا گرفتن وسایل و بریدن و خرد کردن آنها و ... می باشد.

تاریخچه پیدایش انبردست

انبردست در طول سالیان دراز استفاده می شد و تاریخ مشخصی برای آن ذکر نشده است. گفته می شود انبردست های چوبی و برنزی مربوط به 3 هزار سال پیش در یونان باستان یافت شده است. قدیمی‌ترین تصاویر موجود انبردست را در نقاشی های آهنگری هفاستوس، خدای فناوری و صنعت یونانی مشاهده کرده اند.

انواع انبر

 1- انبردست معمولی

انبردست معمولی برای نگه داشتن قطعات مختلف ، نگه داشتن مهره ها ، خم شدن و کار استفاده می شود. یک نوع محافظ در داخل فک انبردست معمولی استفاده می شود و یک قسمت تیز در انتهای فک نصب می شود که از طریق آن می توان سیم ها یا میخ ها و پیچ ها را برش داد. انبردست طوری انتخاب می شود که با قطر سیم و میخ هایی که باید بریده شوند مطابقت داشته باشد تا از آسیب به فک انبردست در ناحیه تیز شده جلوگیری شود. توصیه می شود برای برش سیم ها از ابزار جمع کننده استفاده کنید. دسته انبردست معمولی عایق بندی شده است تا هنگام کار با وسایل برقی از برق گرفتگی جلوگیری شود.

2- انبر دم باریک

در مواردی که قطعات کوچک هستند و نیاز به برداشتن یا بستن دارند ، مانند پیچ ??های کوچک در شیارها ، پیچ ها و مهره های نصب در موقعیت های باریک ، خم شدن و غیره ، می توان از دم باریک استفاده کرد. برخی از دسته های این نوع انبردست عایق هستند و همچنین می توانند برای کارهای الکتریکی استفاده شوند.

 3- انبرکلاغی

انبردست ریون دارای فک های منحصر به فردی است که این نوع انبردست را از سایر انبرها متمایز می کند. در انبردست زاغ ، مکانیسم عمل به گونه ای است که فک ها موازی یکدیگر هستند. اما دهانه آن بزرگ و کوچک می شود ، به طوری که در محل های مختلف کار استفاده می شود ، فک آن با توجه به ضخامت قطعه یا قطر در امتداد محور شیار حرکت می کند.

4- سیم چین

سیم تا شده شباهت زیادی به انبردست دارد با این تفاوت که لبه های فک ها از داخل تیز شده و دمی بلند و باریک دارد که از آن برای بریدن سیم و میخ استفاده می شود. فک سیم چینی آجدار است و همچنین می توان از آن برای جدا کردن سیم استفاده کرد.

5- انبر خارباز کن یا خار جمع کن

هنگامی که قصد حذف اجزای دستگاه را دارید می توانید از انبردست یا انبردست استفاده کنید. این ابزار به راحتی اجزای سیستم را حذف می کند. انبردست برای باز کردن خارها اغلب به شکل حلقه ای است که می توان با آن ابزارها را باز کرد. با استفاده از این انبردست می توانید فک را با فشردن دسته باز کنید. برای انجام این کار ، باید دسته های ابزار را به هم فشار دهید تا قطر حلقه باز و افزایش یابد و آن را از شیار مربوطه بیرون بکشید. نوع دیگر انبردست جمع کننده خار است که در آن فک ها با فشار دادن دسته انبردست به هم می رسند و قطر سنبله حلقوی کوچکتر می شود و در نهایت خار از شیار خارج می شود.

6- انبردست محور لغزان

انبردست کشویی به دلیل وجود فک هایی که اندازه سوراخ های آنها را تغییر می دهد ، می تواند برای نگه داشتن قطعات و پیچ ها با قطرهای مختلف استفاده شود. برای انجام این کار ، باید فک او را حرکت دهید ، در امتداد محور حرکت دهید. تفاوت این انبردست با انبردست زاغ این است که فک های آن در حین کار به موازات کناره های قطعه قرار نگرفته است.

7- انبرقفلی

انبردست قفل دار شکل های متفاوتی دارد و برای نگه داشتن مهره و پیچ به عنوان آچار ، لوله را به عنوان آچار لوله نگه دارید یا قطعاتی مانند انبردست را نگه دارید یا دو قسمت را مانند گیره های کوچک (پیچ) و ... به هم فشار دهید. هنگام استفاده از این نوع انبردست ، سوراخ (فاصله بین فک) باید دقیق تنظیم شود. برای این منظور می توانید از پیچ تنظیم کننده در انتهای دسته استفاده کنید و با سفت کردن آن ، انبردست قفل کننده را متناسب با قطر و ضخامت بازو ببندید. برای قفل کردن ، باید بتوان انبردست را کمی به هم فشار داد تا انبردست قفل شده و قطعات را محکم نگه دارد. این کار باید متناسب با قدرت و نیاز قطعه انجام شود تا به کار آسیبی وارد نشود. وقتی فک های گیره های قفل کننده به قطعاتی که باید باز شوند می چسبد ، تماس محکمی برقرار می شود و به راحتی از جای خود برداشته می شود.

8- انبر پیچ کش

در نجاری ، به ویژه کارهای نصب ، اگر پیچ شل شده است یا می خواهید پیچ ??گیره را از سطح کار و شیار جدا کنید ، می توانید از انبردست پیچ گوشتی استفاده کنید. هنگام کار با انبردست پیچ گوشتی ، نوک نازک شده باید زیر لبه سنبله یا پیچ یا یک تکه پلاستیک فشرده در شیار یا سوراخ قرار داده شود و کمی برداشته شود. سپس دو شاخه پایینی انبردست را زیر آن قرار دهید و با کمک دو شاخه بالایی و فشردن دسته انبردست پیچ آن را بردارید. اگر قصد دارید این قطعه را از سوراخ صفحه خارج کنید ، حتماً دو شاخه پایینی انبردست را به طور کامل روی سطح کار فشار دهید تا از برداشتن روکش یا الیاف اطراف سوراخ جلوگیری شود.

 9- قیچی آهن بر

برای برش ورق و چند واشر به قیچی مخصوص نیاز داریم. قیچی آهنی نیز در سری انبردست ها در نظر گرفته شده است که به شکل لب های صاف یا گرد است. نوع لب گرد برای برش های خمیده استفاده می شود.

انبردست دستی اغلب یک ابزار جهانی محسوب می شود و اغلب به دلیل فاصله از طراحی آنها ، از این ابزارها به اشتباه استفاده می شود. انبردست دستی برای کار و برش طراحی شده است و جایگزینی برای آچارها نیست.

نکات ایمنی به هنگام کار با انبردست

انبردست ، مانند سایر ابزارها ، باید نکات ایمنی را که در زیر ذکر کردیم رعایت کند:

- هنگام استفاده از انبردست ، باید مچ دست خود را صاف نگه دارید و آن را خم نکنید. این می تواند به مچ دست آسیب برساند.

- هنگام خرید انبردست دستی سعی کنید نوع با کیفیت آن را خریداری کنید و بدنه آن باید آیرودینامیک باشد.

- قبل از استفاده از ابزار انبردست ، بهتر است آن را بررسی کنید. در صورت وجود شکستگی یا ترک در باسن یا فک ، بهتر است آن را کنار بگذارید و از یک انبردست دیگر استفاده کنید.

- اگر فک جویده شده و انبردست صاف نمی تواند خوب کار کند.

- بهتر است سیم ها را با سیم تا شده قطع کرده و از انبردست کمتری برای این منظور استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهتر است از هر ابزاری در جای خود استفاده کنید.

- حتماً برای کارهای برقی و الکترونیکی از انبردست عایق استفاده کنید.

More about this source text