سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهران ابزار

قطع برق در اکثر نقاط جهان شایع است ، برخی از قطعی های برق ساعت ها طول می کشد ، اما برخی دیگر که به دلیل بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله و طوفان رخ می دهد می تواند روزها ادامه یابد.

راهنمای خرید موتور برق

قطع برق همچنین می تواند باعث قطع برق اینترنت ، تلفن و خاموش شدن سرورهای رایانه و ... شود.

راه حل این مشکل خرید موتورهای الکتریکی اضطراری است که در انواع مختلف در بازار موجود است. خرید موتور الکتریکی برای سازمانها و مکانهایی که به برق نیاز دارند بسیار مهم است و آنها باید وسیله ای را انتخاب کنند که نیازهای آنها را برآورده کند.

اما برای خرید موتور الکتریکی ، باید کاربردهای موتورهای الکتریکی و انواع موتورهای الکتریکی را بدانید و نکات لازم برای انتخاب درست را بدانید.

تعریف موتور برق به زبان ساده

در کتابچه راهنمای خرید موتور الکتریکی ، به عبارت ساده ، موتور الکتریکی یا ژنراتور دستگاهی است که نیروی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل می کند. در واقع ، این انرژی مکانیکی را از منابع مختلف مانند بنزین یا گازوئیل از طریق عملکرد یک موتور الکتریکی تولید می کند.

کاربردهای موتور برق چیست؟

همانطور که گفته شد ، با توسعه نیازهای انسان ، استفاده از برق دو برابر شده است. امروزه موتورهای برقی کاربردهای زیادی در بخشهای مختلف داخلی و صنعتی دارند. ژنراتورها را می توان با توجه به نوع کاربرد و عملکرد آنها طبقه بندی کرد. در زیر به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

انواع کاربرد موتور برق ها

برنامه های کاربردی خانگی

پوشش دادن نیازهای الکتریکی خانه ها ، به عنوان مثال در صورت قطع برق یا منبع تغذیه اضطراری ، یکی از این کاربردهای کوچک است. برق پمپ های آب ، کف آبیاری در کشاورزی و سیستم های روشنایی از دیگر اهداف خانگی است.

کاربردهای صنعتی

در زمینه صنعت ، تامین برق از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینها شامل کارخانه ها ، بیمارستان ها ، بانک ها ، مراکز امنیتی بزرگ و سرورهای رایانه ای است. این کار با موتورهای الکتریکی مختلف با قدرت بیشتر انجام می شود.

برنامه های سفر

موتورهای مسافرتی برای تأمین برق سفرها و کمپین ها مورد استفاده قرار می گیرند. مزایای این نوع حمل آسان و آلودگی کمتر در مقایسه با سایر مدلها است.

موتورهای برقی با کیفیت

موتورهای برقی قابل حمل نمونه جدیدی از موتورهای بنزینی با کیفیت هستند. ظاهر متفاوت آن که شبیه کیف است و دارای دسته است در کنار وزن کم باعث شده کوهنوردان ، اوقات فراغت و سایر گروه ها بیشتر از آن استفاده کنند نمونه های خارجی موتورهای با کیفیت هستند. وزن تقریبی موتور قابل حمل یا با کیفیت حدود 20 کیلوگرم است.

موتور برقی دائمی

از این نوع موتورها برای تغذیه یک مجموعه یا سازمان استفاده می شود. قدرت و قیمت بالا از ویژگی های این نوع ژنراتورها است.

موتور برق بنزینی

مدل موتور برق بنزینی یکی از متداول ترین و پرکاربردترین دستگاه های موجود در بازار است. یکی از مزایای این مدل ظول عمر موتور طولانی مدت آن است. موتورهای برقی بنزینی به دلیل تولید دی اکسید کربن باید در فضای باز استفاده شوند. زیرا سوخت بنزین گازهای سمی مانند دی اکسید کربن تولید می کند که می تواند باعث خفگی شود.

اگر از دودکش استفاده می کنید ، می توان از آن در داخل خانه استفاده کرد. موتورهای بنزینی را می توان به عنوان موتورهای خانگی و نیمه صنعتی طبقه بندی کرد.

موتور برق دیزلی

سوخت موتور الکتریکی دیزلی دیزلی است و به دلیل سر و صدای آنها بهتر است از آنها در خارج از شهر استفاده شود.

نوع دیگر ژنراتورهای موتور برق، موتور برق های دیزلی هستند. حجم این دستگاه ها و همچنین صدای تولید شده توسط این دستگاه از نواع بنزینی بسیار بیشتر است. سوخت موتور الکتریکی دیزلی؛ گازوئیل است و به دلیل سر و صدای آنها بهتر است از آنها در خارج از شهر استفاده شود.

این موتورها از نظر عملکرد شبیه ژنراتورهای دیزلی هستند اما اندازه آنها کوچکتر است. موتور دیزلی عمدتا صنعتی است و در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از جنبه های منفی موتور دیزلی صدای زیاد آن است که منبع آلودگی صوتی محسوب می شود.

موتور برق گازسوز

موتور برق های با گاز به دلیل نوع سوخت ، انرژی کمتری نسبت به موتورهای دیگر دارند و همچنین آلودگی کمتری ایجاد می کنند. همچنین ، یک موتور گازی هزینه کمتری نسبت به یک موتور بنزینی دارد. این نوع موتور برق ها دستگاهی با مصرف برق کم و سازگار با محیط زیست محسوب می شوند.

وجه تمایز موتور گازی از سایر موتورهای الکتریکی ، ایمنی و امنیت آن نسبت به موتور برق بنزینی به دلیل احتراق بنزین و از بین بردن بنزین ، عمر طولانی تری نسبت به موتور بنزینی دارد. مدل های موتورهای گازی از تنوع کمتری نسبت به موتورهای بنزینی و دیزلی برخوردار هستند.

 https://biknik.ir/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%82/